مفاهیم بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب کار نوین و پیشرفته بوده که در آن فرد می تواند بازاریاب محصولاتی باشد که خود قبلا استفاده کرده است .
خوشبختانه با برخورد قانونی مقامات با شرکت های کلاهبرداری هرمی و با قانونمندی نتورک مارکتینگ ، سوءاستفاده از بازاریابی شبکه ای سالم به پایان رسیده است .
این مدل ، تنها صنعتی است که در آن هیچ محدودیتی برای پیشرفت و هیچ ریسکی برای برای شکست وجود ندارد و در این روش افراد می توانند به میزان نا محدودی کار آفرینی کرده و درآمد کسب کنند ...
بازاریابی شبکه ای راه یک شبه پولدار شدن نیست بلکه نیازمند تلاش مداوم برای تبلیغات شفاهی محصولات و معرفی فرصت تجاری برای ساخت مجموعه فروش است اما به روشی ساده تر .
از مزایای این صنعت نوین مستقل می توان به عدم محدودیت زمانی و مکانی ، اجرای پاره وقت ، رئیس خود بودن ، امکان کارآفرینی و انتخاب دلخواه افرادی که می خواهیم با آنان در این صنعت شریک باشیم و کم بودن حجم فروش توسط افراد و سادگی انجام ، اشاره کرد .
گستره این نوع فعالیت محلی است اما پتانسیل گسترش جغرافیایی را دارا می باشد. در این روش فرد می تواند به روشی ساده ولی علمی شرح فعالیت خود را با خانواده و آشنایان خود درمیان بگذارد و آنان را برای انجام این تجارت و خرید محصولات ترغیب نمایند .
در این تجارت علاوه بر فروش محصولات اقداماتی برای جذب افراد به عنوان توزیع کننده و بازاریاب جهت ایجاد شبکه فروش صورت می گیرد .
در این روش افراد علاوه بر پورسانت حاصل از فروش مستقیم خود از هر واحد کالای فروخته شده در شبکه نیز پورسانت دریافت می کنند که میزان پورسانتهای غیر مستقیم دریافتی در هر لایه بسته به نوع پلن متفاوت است.
بازاریابی شبکه ای قدرتمند ترین کسب و کار مستقل خانگی بدون نیاز به سرمایه است و قدرتمند ترین علم فروش است که در ادامه به برسی مفاهیم اولیه این صنعت قدرتمند می پردازیم.
علت قدرت بازاریابی شبکه ای بهره مندی این صنعت ازمهم ترین مفاهیم علوم مختلف از قبیل علوم مدیریت ، علوم بازاریابی و فروش ، علوم تجارت الکترونیک ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت تبلیغات ، مدیریت ارتباط با مشتری و دیگر علوم مرتبط می باشد.
این بدان معنا نیست که برای انجام این تجارت باید همه این علوم را فرا گیریم اما بازاریابی شبکه ای بیش از اینکه علم فروش باشد علم آموزش انجام این تجارت و هدایت شبکه فروش است.
بازاریابی شبکه ای خلاصه ای از مهمترین مفاهیم علوم فوق را در خود جای داده و فقط و فقط انجام این تجارت و فراگیری اصول اولیه آن می تواند به معنای یاد گیری مختصر مهمترین عناوین این علوم ذکر شده باشد که در هر شغل مستقلی این اطلاعات و آموخته ها می تواند مفید باشد .
مفاهیم بازاریابی شبکه ای
اهرم:
اهرم و تکیه گاه ، از ساده ترین ابزار های شناخته شده توسط بشریت است که به انسان توانایی می دهد تا چند برابر وزن خودش را جابجا کند یا کارهایی ناممکن را ممکن سازد . همه ما تا به حال از اهرم استفاده کرده ایم .
پس اهرم یک قانون فیزیک مکانیک است که به مرور وارد علم مدیریت شده است .
اهرم های مختلفی می تواند برای تشکیل یک حاشیه سود آور به ما کمک کند .
شناخته شده ترین اهرم برای همگان سرمایه یا پول است مانند سپرده سرمایه گزاری صد میلیونی که نتیجه آن درآمد ماهیانه دو میلیون تومان می تواند باشد . فردی که این پول را اهرم خود کرده بدون هیچ زحمت دیگری آن حاشیه سود را برای خود ساخته است.
اما عدم اطلاعات و آگاهی مردم را به سمتی سوق داده که فکر می کنند اهرم فقط سرمایه و پول است اما همین سرمایه و پول توسط اهرم های مهمتر دیگری ساخته می شود .
متاسفانه همیشه به ما یاد داده اند که خوب درس بخوانیم و تخصصمان را به دیگران بفروشیم .
کسی تا به حال اهرم و نحوه استفاده از آن که رمز موفقیت اکثریت صاحبان مشاغل است را به ما نیاموخته است .
با استفاده از قانون اهرم می توان بدون صرف انرژی بیش از 24 ساعت در روز کار کرد . چگونه ؟
با استفاده از اهرم منابع انسانی .
به طور مثال اگر مدیری 10 کارمند را برای روزی 10 ساعت فعالیت استخدام کرده باشد ، آن فرد از کارکرد روزی 100 ساعت مجموع کارمندان منتفع شده است .
مثال دیگری از قدرت اهرم انسانی ساخت یک شگفتی بزرگ یعنی اهرام مصر است .
بازاریابی شبکه ای علاوه بر اهرم انسانی نامحدود شبکه فروش ، از اهرم های رایگان دیگری نظیر زمان ، اهرم دانش و اهرم تکنولوژی بهره مند است .
قدرت رشد تصاعدی :
قانون قدرتمند طبیعت است که انیشتن به عنوان هشتمین شگفتی دنیا از آن یاد کرده است .
بذر گیاهان ، گندم ، برنج و... ،تولید مثل موجودات و گسترش حیات در هستی بر مبنای رشد تصاعدی است .
قدرت گسترش شایعه نیز مثالی از قدرت رشد تصاعدی است . به این صورت که اگر همه افرادی که در جریان این صحبت قرار می گیرند ، در مدت زمان 1 ساعت این موضوع را با دو نفر دیگر درمیان بگذارند ، پس از 20 ساعت ، 1 میلیون نفر در جریان قرار گرفته اند و پس از 30 ساعت ، افرادی بالغ بر 1 میلیارد نفر از این شایعه مطلع هستند .
این روند افزایش تصاعدی بر مبنای 2 می باشد که روندی ضعیف در مقابل مبنای نامحدود تصاعد بازاریابی شبکه ای می باشد .
فراگیر بودن بازاریابی شبکه ای نیز از یک منطقه کوچک شروع شده و قابلیت گسترش جغرافیایی را داراست .
در مباحث بعد ، مثالی از پتانسیل نامحدود درآمدی در بازاریابی شبکه ای را بررسی خواهیم کرد .
قدرت تبلیغات شفاهی یا کلامی :
آمار اتحادیه بازرگانی ایالات متحده نشان می دهد که بیش از 80% فروش کل این کشور نتیجه تبلیغات شفاهی کالا بوده است .
این روش تبلیغات قدرتمند ترین روش تبلیغات است که در این روش مخاطب اطلاعات جامعی در مورد محصول دریافت می کند و به جواب تمام سوالات و مشکلات خود می رسد .
قدرت روابط :
علاوه بر قدرت اهرم و تصاعد ، قدرت روابط مزیت دیگری است که این صنعت مدرن را از کسب و کار های سنتی متمایز می سازد .
مسیر قرن 21 ساختن تجارت بر مبنای قدرت روابط بین انسان هاست .
هر فرد در هر جامعه ای که زندگی می کند فعالیت اجتماعی خاص خود را داراست و از شبکه ای از روابط اجتماعی بهمره مند است .
در صنعت بازاریابی شبکه ای بازار مورد هدف مجموعه ای از روابط بلند مدت و استوار است که ما آن را روابط گرم می نامیم مانند روابط خانوادگی و روبط دوستانه .
بازار گرم در معماری شبکه سازی مبنای پایه گذاری شبکه فروشی منسجم و مستحکم است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با تعریفی دیگر می توان آن را سکوی پرش موفقیت برای شبکه سازان نامید .
صنعت بازاریابی شبکه ای یا چند سطحی مانند معدن طلایی است که شما آن را به تازگی کشف کرده اید.
دوست دارید این موضوع را با چه کسانی در میان بگذارید ؟
خانواده و آشنایان یا افرادی که آنان را نمی شناسید ؟
این را بدانید که روند رشد سازمان فروش شما از خود شما به پایین است . کار را با کسانی در میان بگذارید که بیشتر از همه دوست دارید با آنان روابط هم تجاری و هم دوستانه داشته باشید .
در آموزش های آتی نوشتن لیست گرم که مهمترین اصل شروع این تجارت است را بررسی خواهیم کرد .
قدرت و سادگی تجارت الکترونیک :
عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساختن تجارتی آسوده بدون محدودیت جغرافیایی را فراهم ساخته است.
سالانه صدها میلیارد دلار سود درآمد حاصل از این نوع تجارت می باشد .
بازاریابی شبکه ای یا چندسطحی نیز روشی نوین و قدرتمند از تجارت الکترونیک است که فعالیت های مربوط به خرید و فروش ، محاسبات ، پورسانت دهی و سازماندهی افراد تحت وب اتوماسیون گردیده است.
افراد توسط کد کاربری که در زمان ثبت نام ایجاد می کنند می توانند در میز کار مجازی خود فعالیت های خود را تحت وب انجام دهند .
قدرت تجارت الکترونیک بازاریابی شبکه ای را بهد فعالیتی نیمه وقت و غیر حضوری تبدیل کرده است .
قدرت کار گروهی :
یا کار گروهی نیز مزیت دیگری است که این تجارت از آن بهره مند است . Team work
در این روش قدرتمند بجای مدیریت سرسختانه ، کار گروهی و روابط پایدار دوستانه جایگزین شده است .
درآمد بالا در صنعت بازاریابی چندسطحی مشابه چرخ عظیم و سنگینی است که هیچگاه نمی توان آن را به تنهایی به حرکت درآورد و این کار فقط زمانی میسر می شود که همه اعضا مسئولیت کوچکی از فروش را بپذیرند که نتیجه آن حجم فروش و درآمود های بسیار زیاد خواهد بود .
بیایید با همکاری و حمایت یکدیگر این چرخ قدرتمند پولساز را به حرکت درآوریم و روز به روز به گسترش آن سرعت دهیم .
بی شک این صنعت مدرن وسیله ایست برای تحقق بخشیدن به رویاهایمان .
بیایید به اهدافمان متعهد باشیم .