حرفه ای ها بها پرداخت می کنند و آماتورها بهانه می آورند
حرفه ای ها بها پرداخت می کنند و آماتورها بهانه می آورند
راز اول بسیار ساده است اما خیلی آشکار نیست. برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای شما باید مسیر خود را انتخاب کنید و از انجام فعالیت های اشتباه اجتناب کنید. چرا ؟ چون بهشت را به بها می دهند نه به بهانه ( مترجم : ترجمه متن اصلی به این صورت است : حرفه ای بها پرداخت می کنند اما آماتورها بها پرداخت نمی کنند. با اجازه شما مناسب دیدم جمله ای از استاد شریعتی را اینجا جایگزین نمایم تا حق مطلب به زیبایی ادا شود. )
به عنوان مثال شما باید درگیر ارتباط با خط بالاسری و زیرمجموعه هایتان باشید اما نباید درگیر مسائل شرکت همچون قیمت گذاری کالاها باشید.
مسائلی مثل : هدایت سمینارها، گوش کردن به آهنگ های روز، گشت و گذار در اینترنت، مقایسه پلان درآمدی شرکت خود با شرکتهای دیگر، چت کردن، پیاده روی با سگ یا حیوان خانگی خود، دیدن برنامه های تلویزیون، مطالعه روزنامه یا مجلات، ماهیگیری، پاراگلایدر سواری، آشپزی، صرف شام در بهترین رستورانهای شهر، اسکیت و برف بازی، مناظره با سایر نتورکرها یا صحبت تلفی با افراد ترسو ...
انجام فعالیتهای فوق هیچ اشکالی ندارد. در حقیقت هر کدام از ما بارها این کارها را انجام می دهیم. دچار سوء تفاهم نشوید. منظورم این است که انجام این کارها هیچ گاه یک نتورکر ثروتمند نمی سازد.
نتورکرهای موفق و ثروتمند اکثر محصولات شرکتشان را می فروشند و افراد جدید را به سازمانشان جذب می کنند و زمان خود را صرف کارهای دیگر نمی کنند. بلکه این آماتورها هستند که زمانشان را برای انجام آن کارها هدر می دهند. آنها غلط نیستند، بد نیستند، احمقانه هم نیستند، آنها کمکی به رشد شما در این تجارت نمی کنند.
بعد از گذشت چندین سال مردم نصیحت های من را صداقت بیرحمانه نامیدند.
بسیاری از افراد سالهای طولانی به سختی زیادی مشغول انجام بازاریابی شبکه ای بودند و به موفقیت نرسیده اند و هیچ گاه علت عدم موفقیت خود را کشف نکرده اند.
_ من یک سوال ساده دو بخشی از آنها می پرسم :
« امروز چند نفر را جذب سازمان خود کرده اید و به چند نفر محصول فروخته اید ؟ »
وقتی افراد با این سوال ساده روبه رو می شوند معمولا به دو صورت واکنش نشان می دهند :
بعضی از آنها ساکت می شوند و بعضی از آنها نیز خشمگین می شوند.
بعضی از آنها با جملاتی نظیر : مارک کمی فرصت بده. من از تو کمک خواستم و تو به جای کمک کردن از من سوال می پرسی ؟
_ بسیار خب. پاسخ ساده است. شما باید محصول بفروشید و نفرات جدید به سازمان معرفی کنید.
همیشه این نکته را به یاد داشته باشید:
افراد موفق در این حرفه بهای موفقیت خود را پرداخت کرده اند
افراد موفق در این حرفه به سختی کار کرده اند...
شاید شما چند ساعت در روز را به کار خود اختصاص می دهید اما در خلال همان ساعات باید تمام تمرکزتان بر روی فروش محصولات و معرفی افراد جدید باشد. حداقل دو ساعت در روز استمرار و مداومت در این کار و انجام اصولی امور، در بلند مدت دستاورد بزرگی برایتان به همراه خواهد داشت.
من به هیچ عنوان نمی خواهم که مفاهیم من برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای از قبیل روزی دو ساعت زمان گذاشتن در ذهن کسی بد تعبیر شود و آنها تصور کنند که همان دو ساعت برای موفقیت کفایت می کند. نیازی نیست زمانی را به انجام اموری دیگر اختصاص دهند. صحبت من درباره این موضوع است که فروش محصولات و معرفی افراد باید به عنوان اولویت های اصلی شما برای زمان گذاشتن در این تجارت در نظر گرفته شود.
برخی از افراد نسل به نسل سختی را منتقل می کنند با مضمون : سخت تر کار نکن، هدفمند کار کن. می توان از این جمله این تعریف را برداشت کرد افرادی که به سختی کار می کنند کارشان اشتباه است، و این اصلا درست نیست.
نتورکرهای موفق حداقل روزی دو ساعت بیشتر از نتورکرهای معمولی زمان می گذارند.
نتورکرهای موفق و ثروتمند قبلا همان نتورکرهای معمولی بودند که به ماندن در حد وسط و به کم قانع نبودند و به جهت رشد توانایی ها و سازمانشان وقت بیشتری را صرف کرده و از حداکثر پتانسیل خود استفاده کرده اند.
نکته جالب در مورد بازاریابی شبکه ای این است که هر کدام از ما در هر زمان و هر مکان که تصمیم به شروع بگیریم و خود را برای پرداخت بهای موفقیت آماده کنیم سختی های راه نمی تواند ما را از رسیدن به هدف باز دارد. نتورکرهای ضعیف وقت زیادی را صرف پیدا کردن میانبرهای موفقیت می کنند تا بتوانند سریع تر و ساده تر به هدف خود برسند. اما این باعث می شود که از مسیر اصلی خود دور شوند و فعالیتهای مهم روزمره خود را انجام ندهند.
نتورکرهای موفق زمان خود را صرف فروش محصولات و جذب افراد جدید می کنند اما افراد ضعیف به دنبال بهانه می گردند و زمانشان را بیهوده اتلاف می کنند. کارهایی از قبیل : مشکلات بازاریابی شبکه ای از دید مردم و ...
درست مثل این است که در یک اتاق به دنبال سوراخ موشی بگردید که اصلا وجود ندارد !!! آیا این کار منطقی و درست است ؟؟!!
کارتان را به یک فرد نظامی، به نظافت چی خانه تان یا حتی به یک مهاجر از کشوری دیگر که علاقه مند به فعالیت جدی در این حرفه است، معرفی کنید و به این ترتیب شما می توانید افرادی را که تا پنج سال آینده تبدیل به نتورکرهای موفق می شوند را کشف کنید.
از طرف دیگر شخصی را که به دنبال یک راه آسان برای پولدار شدن است را نیز به تجارتتان معرفی کنید و بعد از بیست سال کار خواهید دید که او هرگز به موفقیت و ثروت نرسیده است.
اگر کسی شما را مسخره کرد با او وارد بحث نشوید و بدانید که او یک انسان ضعیف و سست عنصر است.
اثر مارک یارنل
مطلب خیلی قشنگیه.هربار که میخونمش ازش یاد میگیرم
برای رسیدن به اوج پرواز میکنیم
نتورک بهانه ای برای توقف ندارد..